2025-05-18 19:07:16 TERENSKA NASTAVA U LICI Dana 12. svibnja u 8 sati zaputili smo se u Liku zajedno sa učenicima petog razreda Osnovne škole Primošten. Naše prvo odredište bio je Pećinski park Grabovača u mjestu Perušić gdje smo uz vodiča posjetili špilju Samograd koja je zaštićena kao geomorfološki spomenik prirode. Špilja se nalazi u ponikvi i dugačka je 345,8 metara te u nju vode 474 stepenice od kojih je dio ručno klesan i star više od sto godina. Sastoji se od četiri dvorane ali smo mi, zbog sigurnosnih razloga, posjetili samo tri te vidjeli prekrasne prirodne skulpture. U špilji žive šišmiši i sove ali nema flore zbog mraka i hladnoće. Nakon posjeta špilji edukator nam je objasnio kako se snaći u prirodi i koristiti kompas. Jeste li znali da plemeniti metali ne privlače kompas? Podijelio nas je u skupine i svi smo dobili svoje zadatke. Trebali smo pomoću kompasa pronaći pet točaka u parku te kao dokaz donijeti grupni selfie na svakoj od njih. Bilo je jako zabavno, a usput smo i istražili park. Iako nije bilo natjecanje, svi smo željeli odraditi zadatak prvi. Također nam je pokazao najnoviji pronalazak za koji čekaju dolazak znanstvenika- dio neolitičke kamene sjekire. Time je završio posjet Grabovači te smo se zaputili u Adrenalinski park Likos u Gospiću gdje nas je čekao roštilj za ručak ali i kiša. Srećom, ubrzo je stala te smo mogli započeti sa novom avanturom. Pred nama su bila tri izazova: penjanje na umjetnu stijenu visoku 12 metara, zipline iznad rijeke Novčice te šetnja visećim mostovima u krošnjama drveća, sve uz sigurnosnu opremu i pod budnim okom instruktora. Bili smo jako spretni i hrabri te izazove uspješno odradili oslanjajući se na svoj um i tijelo. Za one sa strahom od visine u parku je bilo pregršt drugih zanimacija, npr. stolni nogomet, čudna kuglana, niski poligon s preprekama i mini zipline-om, ljudski stolni nogomet... . Na kraju dana smo se umorni, ispunjeni novim iskustvima i novim prijateljstvima zaputili kući gdje smo stigli u 20:30 sati.
Učenici 6.a razreda
|
Osnovna škola "Rogoznica" |